۱۳۹۵ آذر ۱۲, جمعه

ثبت شرکت تعاونی

ثبت شرکت تعاونی


ثبت شرکت تعاونی: شرکت های تعاونی بسته به نوع فعالیت شامل دو دسته می باشند: 1- شرکت تعاونی تولید، که در زمینه کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنعات، معدن، عمران شهری و روستایی و عشایری فعالیت دارند. 2- شرکت تعاونی توزیع: که فعالیت اصلی آن تهیه و توزیع کالا، مسکن، خدمات و سایر نیازمندی های اعضاء می باشد. البته می توان در ثبت شرکت تعاونی تعداد موضوع و نوع موضوع فعالیت را با ارائه طرح پیشنهادی افزایش داد. در ثبت شرکت ها ی تعاونی نیز از نظر عضویت نیز به دو دسته تقسیم می شوند: 1-ثبت شرکت تعاونیعام، که عضویت در آن برای همه آزاد می باشد و برای تامین سرمایه، باید سهام آن را به عموم عرضه کنند. 2- ثبت شرکت تعاونی خاص، که عضویت در آن برای افراد و گروه های خاصی آزاد می باشد.



شرکت های تعاونی بسته به نوع فعالیت شامل دو دسته می باشند: الف- شرکت تعاونی تولید، که در زمینه کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنعات، معدن، عمران شهری و روستایی و عشایری فعالیت دارند. ب- شرکت تعاونی توزیع: که فعالیت اصلی آن تهیه و توزیع کالا، مسکن، خدمات و سایر نیازمندی های اعضاء می باشد.
البته می توان در ثبت شرکت تعاونی تعداد موضوع و نوع موضوع فعالیت را با ارائه طرح پیشنهادی افزایش داد.
شرکت های تعاونی از نظر عضویت نیز به دو دسته تقسیم می شوند: الف- شرکت تعاونی عام، که عضویت در آن برای همه آزاد می باشد و برای تامین سرمایه، باید سهام آن را به عموم عرضه کنند. ب- شرکت تعاونی خاص، که عضویت در آن برای افراد و گروه های خاصی آزاد می باشد مانند کارگران، کشاومرزان، دانشجویان، ایثارگران و زنان مشاغل خاص. بنابراین تعاونی کسانی که واجد شرایط هستند را باید به عنوان عضو انتخاب کند و شامل هیچ محدودیتی نیز نمی شود. در این صورت شرکت های تعاونی که بیش از ۵۰۰ عضو دارند یا اتحادیه هایی که تعداد اعضای آنها بیش از ۲۰۰۰ نفر باشد ” تعاونی بزرگ ” نامیده می شود.
قید عبارت “تعاونی” به شکل خوانا در تابلو و سربرگ های شرکت الزامی است و فقط یک شرکت تعاونی می توان در هر موضوع فعالیت در واحد های صنفی و شهرستانها و واحدهای کارمندی و کارگری تشکیل داد.
قوانین ثبت شرکت تعاونی:
۱- حداقل تعداد اعضا ۷ نفر باید باشد در زمان ثبت شرکت و نباید از این میزان در دوران فعالیت شرکت تعاونی کمتر شود.
۲- در ثبت شرکت های تعاونی که به منظور اشتعال تولید و خدمات توسط کمک های دولتی ، تعداد اعضا حداقل بایستی ۵۰% مشاغل دائمی طرح تعاونی باشد.
۳- اگر ثبت شرکت تعاونی بدون کمک دولت و با هدف سرمایه گذاری باشد و دست کم نصف سرمایه گذاری طرح توسط اعضای تعاونی تامین شود رعایت بند دوم الزامی نیست.
۴- تعداد اعضا در ثبت شرکت تعاونی مسکن باید با توجه به اهلیت مدیران تعاونی و به تشخیص اداره کل تعاون تعیین می شود.
۶- اعضای تعاونی باید مبلغ تعهد شده را ظرف مدت مقرر در اساسنامه که دوسال می باشد، تادیه کند.
۷- برای تامین سرمایه تعاونی، سهم اعضا برابر است مگر این که مجمع جور دیگری تشخیص دهد. که در این صورت حداکثر میزان سهام هر کدام از اعضا حداکثر باید ۳۰% سرمایه تعاونی باشد.
۸- اتخادیه تعاونی با حداقل ۷ عضو که دارای موضوع فعالیت مشترک می باشند در سطح شهرستان یا استان تشکیل می گردد.
حداقل سرمایه ثبت شرکت تعاونی:
حداقل میزان برای ثبت شرکت ها ی تعاونی سرمایه یک میلیارد ریال می باشد.
مراحل ثبت شرکت تعاونی:
ابتدا هیات موسس که متشکل از متقاضیان حائز شرایط قانونی می باشد، اقداماتی در جهت تهیه طرح پیشنهادی و تنظیم اسانامه منطبق بر قانون بخش تعاونی، دعوت به عضویت افرادی که واجد شرایط هستند و همچنین تشکیل اولین مجمع عمومی عادی برای تصویب اساسنامه شرکت تعاونی و تعیین هیات مدیره و بازرسان و سایر وظایف مجمع عمومی عادی، انجام دهند.
البته موسسین تعاونی باید اطلاعات کافی از قوانین وکلیات ثبت شرکت تعاونی داشته باشند و در صورت لزوم در کلاس های آموزشی یک روزه که اداره کل تعاون استان برگزار می کند شرکت کند که زمان تشکیل کلاس ها حداکثر یک هفته بعد از تاریخ ارائه تقاضا خواهد بود.
مدارک مورد نیاز ثبت شرکت تعاونی
الف- تصویر شناسنامه و مدارک تحصیلی اعضا موسس تعاونی
ب‌-گواهی پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا معافیت
ج‌- برگ عدم سوء پیشینه
لازم بذکر است درصورتی که گواهی یا حکم کارگزینی توسط کارکنان رسمی و پیمانی دولت ارائه شود، دیگر ارائه مدارک گزینه‌های ۲ و ۳ ضرورتی ندارد. اداره تعاون از زمان دریافت تقاضای تأسیس شرکت تعاونی، پس از ۵ روز نظر موافق یا مخالف خود را اعلام می‌کند. در صورت موافقت نمونه اساسنامه و فرم‌های مورد نیاز به نماینده شرکت تعاونی داده می‌شود.پس از دریافت موافقتنامه اداره تعاون، شرکت تعاونی باید اقداماتی را انجام دهد که در برخی نکات ثبت شرکت تعاونی در این مقاله ذکر گردیده است که مطالعه آن می تواند در آگاهی بیشتر به شما کمک نماید.
ثبت شرکت راه روشن انجام کلیه امور ثبتی از جمله ثبت شرکت,ثبت شرکت با مسئولیت محدود,سهامی خاص,رتبه بندی شرکت,ثبت علائم تجاری,ایزو,ثبت شرکتها,ثبت شرکت سهامی خاص,طرح توجیهی,ثبت شرکتهای خارجی,ثبت اختراع,نحوه ثبتشرکت,چگونگی ثبت شرکت,اخذ کارت بازرگانی,اخذ جواز تاسیس,اخذ پروانه بهره برداری,خدمات بیمه ای,خدمات مالیاتی,خدمات مالی,درخواست ایزو,کنسرسیوم,جوينت ونچر,ثبت شرکت هولدینگ,ثبت شرکت در کیش,ثبت شرکت تعاونی,اخذ کد اقتصادی,ثبت شرکت در مناطق آزاد,ثبت شعبه و نمایندگی خارجی,کارت بازرگانی,ثبت تغییرات شرکتهای سهامی خاص,ثبت تغییرات شرکتهای محدود,ثبت تغییرات شرکت,ثبت طرح صنعتي,ثبت برند,ثبت شرکت تضامنی و ثبت موسسه پیشرو در تحقق اهداف شما می باشد …

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر