۱۳۹۵ آذر ۱۲, جمعه

ثبت شعبه و نمایندگی خارجی

ثبت شعبه و نمایندگی خارجی



شعبه یکی از واحدهای یک شرکت است که می تواند فروش و خدمات خود را در منطقه ای که ممکن است فاصله زیادی با مرکز اصلی شرکت داشته باشد، گسترش دهد. حدود و اختیارات و میزان استقلال یک شعبه با موافقت شرکت مادر تعیین می شود و مسئولیت حقوقی شعبه بر عهده شرکت اصلی (مادر) خواهد بود.


تعریف
توضيحي كه مي‌توان براي ثبت نمايندگي و شعبه داد به اين صورت است كه شخصيت‌هاي حقوقي كه در داخل يا خارج از ايران در حال فعاليت هستند مي‌خواهند فعاليت خود را گسترش بدهند و در جاهاي مختلف فعاليت كنند و به صورت قانوني دفاتر خود را مستقل ثبت كنند كه از لحاظ اعتباري نيز بالاتر و بهتر باشند. مزايا ثبت نمايندگي و شعبه اين است كه ديگر نيازي نيست كه مراجعين براي عقد قرارداد حتماً به دفتر مركزي مراجعه كنند چون اختيارات شعبه و نمايندگي اين اجازه را مي‌دهد كه هماهنگي را انجام دهند
شعبه یکی از واحدهای یک شرکت است که می تواند فروشها و خدمات خود را در منطقه ای که ممکن است فاصله زیادی با مرکز اصلی شرکت داشته باشد، گسترش دهد. حدود و اختیارات و میزان استقلال یک شعبه با موافقت شرکت مادر تعیین می شود و مسئولیت حقوقی شعبه بر عهده شرکت اصلی (مادر) خواهد بود.
در نمایندگی شخص حقیقی یا حقوقی مستقل مقیم ایران (لزوما لازم نیست شعبه ایران باشد) براساس قرارداد نمایندگی انجام بخشی از موضوع و وظایف شرکت خارجی را برعهده میگیرد، بنابراین شخصیتی مستقل دارد و مسئولیت حقوقی نماینده برعهده خودش می باشد.
مدارك مورد نياز كه موسسه راه روشن براي ثبت نمايندگي يا شعبه در اداره ثبت شركت‌ها لازم دارد به قرار ذيل است:
مدارک مورد نیاز جهت ثبت شعبه
1.مدارك ثبتي مانند گواهی ثبتي و اساسنامه شرکت خارجی که به تائید سفارت ايران در كشور مبدأ‌ رسیده باشد.
2.آخرین تغییرات شرکت ( در صورتی که تغییراتی در شرکت اصلی ایجاد شده باشد).
3.بيلان مالي سال قبل شركت خارجي كه توسط سفارت ايران در کشور خارجی تائید شده باشد.
4.تنظیم وکالتنامه ای که طی آن به مدیر شعبه وکالت داده شده باشد که می تواند شعبه ای در ایران به ثبت برساند و حدود اختیارات مدیر شعبه نیز در وکالتنامه به تفصیل درج شده باشد.
5. تنظیم وکالتنامه ای که طی آن به مدیر شعبه وکالت داده شده باشد که می تواند شعبه ای در ایران به ثبت برساند و حدود اختیارات مدیر شعبه نیز در وکالتنامه به تفصیل درج شده باشد.
تذکر: کلیه مدارک فوق می بایست به تأیید سفارت ایران در کشور شرکت مذکور رسیده باشد.
مدارک مورد نیاز جهت شعب نمایندگی
1.مدارك ثبتي مانند گواهی ثبتي و اساسنامه شرکت خارجی که به تائید سفارت ايران در كشور مبدأ‌ رسیده باشد.
2.آخرین تغییرات شرکت ( در صورتی که تغییراتی در شرکت اصلی ایجاد شده باشد).
3.بيلان مالي سال قبل شركت خارجي كه توسط سفارت ايران در کشور خارجی تائید شده باشد.
4. تنظیم وکالتنامه ای که طی آن به مدیر شعبه وکالت داده شده باشد که می تواند شعبه ای در ایران به ثبت برساند و حدود اختیارات مدیر شعبه نیز در وکالتنامه به تفصیل درج شده باشد.
5.ارائه قرارداد نمایندگی با شرکت خارجی
6.کپی شناسنامه و کارت ملی ( درصورتی که نماینده شخص حقیقی باشد) و کپی مدارک ثبتی شامل روزنامه رسمی، اساسنامه، آخرین تغییرات ( در صورتی که شخصی حقوقی باشد).
توضيح: گاهي مواقع پس از مراجعه مشتريان خارجي به دفتر مؤسسه راه روشن سوالاتي كه مطرح مي‌كنند مانند اين است كه آيا مي‌توان نمايندگي يا شعبه را به شخصيت حقيقي اعطا كرد:
موسسه راه روشن در پاسخ به اين سوال به اين صورت بيان مي‌كند كه نمايندگي يا شعبه را مي توان به شخصيت حقوقي يا حقيقي اعطا كرد و هيچ مشكلي ايجاد نمي‌كند فقط بايد در صورتي كه نمايندگي يا شعبه اگر به شخص حقوقي اعطا مي‌شود مدارك ثبتي شركت ايراني نيز باشد. يادمان باشد كه شخصيت حقوقي خارجي كه مي‌خواهد در ايران نمايندگي يا شعبه به ثبت برساند مي‌تواند به شخص يا شركت نمايندگي بدهد.
پس در نتيجه يك شخص حقيقي نيز مي‌تواند نماينده يا شعبه شركت خارجي.
نماينده كسي است كه تمام اختيارات شركت اصلي را دارا مي‌باشد.
شركت خارجي مي‌تواند مدير نماينده يا شعبه خود را ايراني يا غير ايراني انتخاب كند يعني به اين صورت كه اگر غير ايراني باشد پاسپورت بايد از طريق دارالترجمه به ترجمه رسمي برسد كه ممهور به مهر قوه قضاييه باشد.
يكي از مزايايي كه ثبت شعبه دارد اين است كه مدير شعبه‌اي كه در اداره ثبت شده است مي‌تواند براي افتتاح حساب اقدام كند و نيرو استخدام كند و يا ملكي را بخرد يا اجاره كند البته پس از هماهنگي با شركت مادر.
در ضمن مي‌تواند براي عقد قرارداد با اشخاص حقيقي و حقوقي اقدام كند
اكثر شركت‌هايي كه در ايران فعاليت مي‌كنند فقط يك متن دست نويس از شركت خارجي مي‌گيرند كه اختيارات نماينده را نوشته و براي ثبت در اداره ثبت شركت‌ها اقدام نكرده‌اند اين عملكرد ناقص است و بايد حتماً نمايندگي و يا شعبه خود را در اداره ثبت شركت‌ها ثبت كنند
ثبت شرکت راه روشن انجام کلیه امور ثبتی از جمله ثبت شرکت,ثبت شرکت با مسئولیت محدود,سهامی خاص,رتبه بندی شرکت,ثبت علائم تجاری,ایزو,ثبت شرکتها,ثبت شرکت سهامی خاص,طرح توجیهی,ثبت شرکتهای خارجی,ثبت اختراع,نحوه ثبتشرکت,چگونگی ثبت شرکت,اخذ کارت بازرگانی,اخذ جواز تاسیس,اخذ پروانه بهره برداری,خدمات بیمه ای,خدمات مالیاتی,خدمات مالی,درخواست ایزو,کنسرسیوم,جوينت ونچر,ثبت شرکت هولدینگ,ثبت شرکت در کیش,ثبت شرکت تعاونی,اخذ کد اقتصادی,ثبت شرکت در مناطق آزاد,ثبت شعبه و نمایندگی خارجی,کارت بازرگانی,ثبت تغییرات شرکتهای سهامی خاص,ثبت تغییرات شرکتهای محدود,ثبت تغییرات شرکت,ثبت طرح صنعتي,ثبت برند,ثبت شرکت تضامنی و ثبت موسسه پیشرو در تحقق اهداف شما می باشد …

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر